Vandaag heb ik voor het eerst niet om 5 uur op hoeven staan. Dus lekker uitgeslapen tot een uur of 9. Word ik daarna opgebeld door een instructeur van OPS*, zou je wat later willen komen door het weer.
Vind ik op zich helemaal niet erg , kan ik een uur in mijn nest liggen. Dus ik kom vrolijk aan op school, blijkt dat ik van OPS* pas om 15:30 moet vliegen, terwijl ik al om 11:00 op school ben. Ah leuk.

Dus ik heb het geduldig afgewacht en blijkt daar mijn instructeur aan te komen, die bleek ook een beetje in de war te zijn van de tijden, en hij heeft het gelukkig recht kunnen zette. Het weer bleek NET goed genoeg te zijn. We hebben op het allerlaatste moment nog een andere vliegtuigje gepakt en snel een vluchtplan ingediend.

Toen een walk around gedaan, en vervolgens begonnen aan de vlucht. De vlucht vond ik echt geweldig. Er hing wat cumulus op 4000 foot wat prima was. Ik heb heel veel geoefend vandaag; klimmen, dalen, langzaam vliegen en bochten maken. Op een gegeven moment zei mijn instructeur dat ik moest klimmen naar 4000 fout ( waar ik later pas achterkwam dat de wolken zaten) . Daar aangekomen heb ik heel mooi om een aantal wolkjes gevlogen, dit echt ontzettend leuk/mooi :D. De vlucht ging voor de rest goed, ik was wel een beetje stroef want ik heb een week pauze gehad tussen mijn vluchten. Maar het leerproces zit in volle gang.

Morgen sta ik weer op het rooster, welliswaar first flight dus we zien wel wat morgen brengt.

*ops = de operations kamer, waar het rooster wordt gemaakt en waar alle leerlingen zitten om hun vluchtvoorbereiding te maken

extra-gratis een foto van de zonsondergang vanavond :)

2 reacties:

Anoniem zei

Good to hear that you have flown - so it should be too! Sitting around teaches you nothing ...

Anoniem zei

foot, fout? Het moet toch zijn 4000 feet. Maar foot = fout is de right conclusion.