Gister ben ik begonnen aan de groundschool hier in Evora, zonder verwachtingen reden we richting het vliegveld (de dag ervoor de route uitgetest zodat we niet verdwaald zouden raken).
De eerste indruk was top, na acht maanden theorie in Hoofddorp was het echt SUPER om het vliegveld te zien. Want hier gaat het echt om. We waren iets te vroeg dus we gingen even rondkijken op de school en de pasjes hadden we alvast geregeld.

Vervolgens begonnen de lessen rond 9 uur, we hadden een paar uur een vak en toen werd de leraar afgewisseld en kregen we een ander vak.
Ik vond het heel interessant want alles wat we te horen kregen was heel erg praktisch, het ging bijvoorbeeld over gegevens van het vliegtuig waar we binnenkort in gaan vliegen en over vlucht planning.

We zouden oorspronkelijk morgen (donderdag, mijn verjaardag :D) ook een korte lesdag krijgen maar dat werd verplaatst, dus dat komt voor mij mooi uit.
Vandaag als laatst een walk around gekregen (om het vliegtuig heen lopen en kijken waar je op moet letten voordat je gaat vliegen), dat vond ik erg tof.

Ik had van huis uit een scanner meegenomen, dat is een apparaat waar je op frequenties in kan stellen en vervolgens kan je meeluisteren wat vliegtuigen tegen elkaar of tegen de toren zeggen. Erg leuk dus, want dan sta je op het vliegveld en zie je vliegtuigen voorbij komen en kan je ook horen wat ze van plan zijn.





2 reacties:

Anoniem zei

thats amazing story.

Anoniem zei

ok. I found an information here that i want to look for.