Vandaag eindelijk voor het eerst gevlogen. En het beviel erg goed.
Vanochtend om een uur of 8 mijn nest uit en dan drie kwartier later richting school.

Op school nog het enige papierwerk doorgenomen (mass en balance, vlucht plan) en ook naar het weer gekeken en de NOTAMS. Dit ging allemaal prima en bij de NOTAMS bleek er parachut springen bij te staan, dus ff onthouden :).

Vervolgens begonnen aan de walk-around (hierbij loop je om het vliegtuig heen, en check je of alles er nog wel aanzit en of alles er goed uit ziet) en de checklists. Dit verliep allemaal wel goed dus zijn we begonnen aan de vlucht.
Ik mocht (met misschien een beetje hulp) zelf opstijgen. We zijn hierna richting een oefen gebied gevlogen en hebben daar het een of ander geoefend, zoals klimmen, dalen, bochten maken. Allemaal erg leuk, maar het was een stuk intensiever dan ik had verwacht van de eerste vlucht. Er wordt meteen al heel veel van je verwacht, dit is allemaal erg leuk natuurlijk omdat je voor deze reden in Evora zit, maar na 2 weken relaxen aan het zwembad moet je toch even inkomen.

Uiteindelijk heb ik vandaag echt een hele hoop geleerd en vond ik het erg leuk, morgen word ik om vijf uur verwacht op het vliegveld om vervolgens om half negen te gaan vliegen, ik heb er echt ontzettend veel zin in. Vanavond alleen nog even hard leren :)


1 reacties:

Anoniem zei

Well done mate!